In de jaarlijkse 'Global Top 100 of Powerful Brands' is Google de nieuwe lijstaanvoerder en onttroont daarmee Microsoft. De lijst wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, financiële data van Bloomberg en op basis van doelgroepenonderzoek.
De softwaregigant staat in de ranglijst die is samengesteld door onderzoeksbureau Millward Brown nu op een derde plaats. Vorig jaar stond de nieuwe nummer één Google nog op een zevende plaats. Andere bedrijven die het goed doen in de technologiesector zijn China Mobile met een vijfde plaats, IBM op negen, Nokia op de twaalfde positie, HP op stek vijftien en Apple op de zestiende plek. Volgens Peter Walshe van Millward Brown is de snelle spurt van de zoekmachine naar de top zeer opmerkelijk: 'Google is een absoluut fenomeen als merk, omdat het glashelder is waar het voor staat en het een leidende rol heeft verkregen in innovatie.'
Bij het bepalen van de top 100-lijst worden financiële gegevens van bedrijven gecombineerd met onderzoeksgegevens uit de Brandz-database. Hierin staan de resultaten van wereldwijd marktonderzoek, waarbij meer dan één miljoen mensen worden ondervraagd naar 39.000 merken. Na de financiële sector is de it de meest dominante branche in de lijst.
maandag 23 april 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten