vrijdag 25 mei 2007
Een goede webmaster draagt dag in dag uit zorg voor het virtuele visitekaartje van uw bedrijf
De ideale webmaster combineert dan ook de kwaliteiten van een webuitgever, een redacteur én een webdesigner, dit alles overgoten met een pittige saus in (direct) marketing. 6 tips om bezoekers naar uw website te lokken:
1. Zoek een uniek terrein om uw website op te bouwenBouw een mooie, goed gestructureerde website uit met waardevolle, bruikbare informatie die een welbepaalde groep mensen een oplossing biedt voor haar problemen en een antwoord geeft op haar meest netelige vragen. Schenk die mensen een bijzondere ervaring door de interactieve mogelijkheden van het internet te gebruiken om aan hun behoeften te voldoen.
2. Geef de bezoeker een reden om terug te kerenWees informatief en beperk de verkooppraat tot het absolute minimum. Verschaf concrete en bruikbare informatie. En geef af en toe iets gratis weg. Kortom, geef de bezoeker iets wat hij elders niet kan vinden.
3. Maak het de bezoeker gemakkelijkZorg voor een snelle thuispagina met korte en bondige informatie. Houd de informatie op de thuispagina overzichtelijk en voeg er een snelle en efficiënte zoekmodule aan toe. Zorg ervoor dat uw grote rubrieken ook rechtstreeks bereikbaar zijn via aparte url's. Zet elke bezoeker ertoe aan uw homepage te bookmarken, of in zijn lijstje met favorieten op te slaan.
4. Spoor de bezoeker aan om terug te kerenVermeld op uw site duidelijk dat u de inhoud geregeld zal updaten (en doe dat dan ook). Stuur uw bezoekers af en toe een mailtje om nieuwigheden op de site aan te kondigen met rechtstreekse hyperlink. Pak uit met acties of initiatieven die niet lang duren.
5. Beloon de bezoeker voor zijn terugkeerPersonaliseer de inhoud van uw site: geef de bezoeker, bijvoorbeeld, een historiek van zijn aankopen of formuleer aanbevelingen die aansluiten op zijn koopgedrag. Breng trouwe bezoekers als eerste per mail op de hoogte van de lancering van nieuwe producten of diensten of van tijdelijke promoties. Overweeg de invoering van voordelen als bonuspunten, kortingbons en dergelijke voor trouwe klanten.
6. Stimuleer op elk moment de dialoog met de bezoekerHanteer dialogen waarin u anticipeert op mogelijke vragen, bij voorkeur geschreven in spreektaal. Werk met korte teksten die de bezoeker op één scherm volledig inhoudelijk kan vatten. Moedig de bezoeker aan te reageren via een feedbackformulier, een gastenboek of een enquête. Beloon uw bezoeker als hij zijn personalia wil doorsturen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten